7 nejčastějších důvodů kvůli kterým nejčastěji trpí vaše produktivita

Všude se můžeme dočíst, jak porazit prokrastinaci. Krok po kroku. Naopak nikde již není definováno, co tyto problémy způsobuje. Abychom vyplnili tuto mezeru, vybrali jsme 7 nejčastějších chyb, kvůli nimž trpí naše produktivita.

“Ti, co nejhůře nakládají se svým časem, si nejvíce stěžují, že ho mají málo.”  – Jean De La Bruyere

1. Nedostatek spánku

Spánek se zdá být takovým klišé. Ale… Velice zajímavý výzkum byl proveden pro medicínský časopis Journal of Clinical. Výstupem pokusů bylo, že lidské tělo potřebuje zhruba 7-9 vydatného odpočinku. Díky tomu se vaše pozornost rapidně zvýší a tvorba dosáhne daleko lepších výsledků.

Abych výsledky podrobil zkoušce, nedávno jsem mým kamarádům předhodil téma. Zajímalo mne, jestli je výhodnější pracovat na projektu do brzkých ranních hodin, anebo doplnit energii vydatným spánkem. 5 ze 6 mi potvrdilo, že je lepší zalehnout. Jednalo se o absolventy vysokých škol, takže si v těžkých čase vyzkoušeli úplně vše. Při noční práci klesla jejich produktivita a prakticky jen hleděli do zdi.

2. Multitasking

Náš mozek se v jeden moment dokáže věnovat pouze jedné věci. Jsou na tom stejně obě pohlaví, i když se občas propaguje něco jiného. Na tohle téma na světě proběhlo mnoho studií. Výsledek většiny naznačuje, že je vždy lepší zaměřit se na jeden úkol a ten poctivě zpracovat. Vrhněte se tedy na to krok po kroku.

3. Sociální sítě

Mnoho z nás touží po tom být na sociální špičce. Nic nám to nezjednodušší jako Facebook, Twitter, Pinterest či Instagram. Nedávný důkladný průzkum chování uživatelů ukázal, že průměrný uživatel stráví na sociálních sítích 1-2 hodiny denně. A jistě pro vás nebude překvapením, když sdělím, že všechny tyto sociální sítě byly postavené na tom, aby nám zabraly co nejvíce času. Stojí vám to za to?

4. Nejsme schopni požádat o pomoc

I když je to nepochopitelné, častokrát bereme žádost o pomoc jako ostudu, potupu. Není důvod se za to stydět! Nový člověk přinese nadhled a práce může být hotová daleko dřív.

5. Neupřednostňujeme důležité

Postavte si hodnotový žebříček (o hodnotovém žebříčku jsme psali v tomto článku). Jelikož to, co se někdy zdá jako naléhavé, nemusí být zrovna důležité. A co považujeme za důležité, nemusí být nezbytné. Zkusme proto nalézt rovnováhu – doporučujeme se soustředit na důležité úkoly a delegování úkolů.

6. Máme přeplněný pracovní prostor

Je velmi jednoduché posoudit produktivitu osoby podle místa, kde pracuje. Na základě průzkumu OfficeMax 80% účastníků experimentu říká, že nepořádek na pracovišti určuje výkon jejich práce. A mnoho vědeckých výzkumů s tím naplno souhlasí. Pracovní plochu organizujte alespoň jednou týdně. Zaručeně poznáte rozdíl.

7. Snažíme se být perfektní

Ve snaze dosáhnout dokonalosti strávíme tolik času, že vynecháme to důležité. Dokonalost je obávaný faktor, který nás nikdy neposune kupředu, ale nechá nás točit se v kruzích. Buďme sami sebou!

“Čas = život. Tedy ztrácet svůj čas značí ztrácet svůj život, aneb řídit svůj čas značí řídit svůj život.” – Alan Lakein