10 drobných věcí, které úspěšní lidé dělají každý den, aby ještě posílili svůj úspěch (1. část)

Jaké jméno přirovnáte ke slovu úspěch? Bude to Steve Jobs, Elon Musk nebo Bill Gates? Každý z těchto jmenovaných dostal již v nespočetném množství jednu otázku. Jak? Jak to, že právě vás potkal úspěch? Odpověď je mnohdy jednodušší než se zdá. Přes 95% velmi úspěšných lidí uvádí, že je k úspěchu vede několik drobných úkonů, které provádí každý den. Pravdou je, že jejich osobnost definují právě tyto “drobnosti”. O které se jedná?

“Co dosažením cílů získáte, není tolik důležité jako to, čím se v průběhu cesty k těmto cílům stanete.” – Zig Ziglar

1. Zaměřují se na produktivitu, ne zaneprázdněnost

Podle Tima Ferrisse, autora knihy 4-hodinový pracovní týden, je nutno zpomalit a zamyslet se. Přeci jen v mnoha případech je zaneprázdněnost pouze určitá forma duševní lenosti.

2. Vstávají brzy

Sergio Marchionne, výkonný ředitel Fiatu a Chrysleru, se probouzí již ve 3:30. Tim Cook, generální ředitel Apple Inc., začíná ve 4:30 posílat pracovní emaily. Jeffreyho Immeltu, generálního ředitele General Electric, v 5:30 potkáte v posilovně.

Když vstanete dříve budete výkonější, aktivnější. Dle jedné německé studie se při brzkém vstávání snižuje riziko deprese až o 80%.

3. Zaměřují se na spolupráci se “správnými lidmi”

Renomovaný basketbalový trenér Phil Jackson řekl:

“Síla skupiny je v každém jednotlivci. Síla každého jednotlivce je ve skupině.”

Úspěšní lidé vědí, že musí být s lidmi, kteří je doplňují. Nikdo z nás není tak chytrý jako my všichni dohromady.

4. Postupují po malých krůčcích

Nelze vytvořit víno plné chuti hned. Ani nelze vyhrát maraton po jednom týdnu tréninku. 

Už sám Henry Ford tvrdil, že žádný úkol není nemožné zvládnout, pokud jej rozdělíte na malé kousky. Co myslíte, má pravdu?

5. Starají se o svá těla

Pravidelné cvičení neudržuje jen vaši fyzickou zdatnost, ale také pomáhá rozvíjet váš psychický stav. Šéf celosvětového hotelového řetězce Starwood Hotel & Resorts si odběhne každý den ráno 10 mil. Mezi ranní běžce patří i americký prezident Barack Obama. Ten běží 6 dní v týdnu 3 míle.

Každý zde uváděný princip si je nutno “vžít” jako návyk, aby se stal součástí vašeho já. Dle vědců z americké univerzity v Ohiu k tomu postačí pouhých 28 dní. Pouhých 28 dní účelné vytrvalosti a začnou se dít věci. Stejný princip hlásá i SMS kouč.

Udělejte si ZDARMA Test smyslových center mozku a učiňte první krok.